Wie is de oudste muzikant/band/artiest/zanger die ooit een nr.1 singel in de hitlijsten had staan?

Ben gewoon benieuwd wie eruit komt...!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
4.5K

Het beste antwoord

Bijgaande bron geeft informatie over de oudste artiest in
de Amerikaanse hitlijsten.

The oldest artist to hit number one on the Hot 100 is Louis Armstrong in 1964 with " Hello, Dolly!" at the age of 62. The oldest woman to top the Hot 100 is Cher with "Believe" in 1999 at the age of 53.

Louis Armstrong dus in 1964 en toen was hij 64.

De Nederlandse Top 40 startte in 1965 en Sergio Mendes
slaagde er in 2006 op 65-jarige leeftijd in een nr. 1 hit te scoren met Mas Que Nada.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

vermoed Johannes Heesters

Toegevoegd na 48 minuten:
Kan iet meer reageren, maar wie ook nog kan is Elvis die draaidt ook al mee vanaf begin '50
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet heugen dat Johan Heesters ooit een nummer 1 single gehad heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nr. 1 hit heeft hij niet gescoord. Maar oud is ie wel; 106 jaar, daar gaan ze in ieder geval niet meer overheen...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt.
Antoni
14 jaar geleden
Elvis Presley is in 1977 overleden op 42-jarige leeftijd. Hij kan het dus niet zijn.
Volgens mij waren dat de Beatles met I feel fine...

Toegevoegd na 9 minuten:
In Nederland dan tenminste, voor zover ik weet was de Nederlandse Top 40 de eerste hier.

Toegevoegd na 12 minuten:
Oeps, vraag verkeerd gelezen, ik dacht de allereerste nummer 1 hit ooit, sorry......

Toegevoegd na 20 minuten:
Om het goed te maken.....
http://de-megaman.blogspot.com/2009_02_22_archive.html

Andre van Duin dus met "de balletjes van de konining"! Op de leeftijd van 62 jar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok op Sergia Mendes, die in 2006 op 65-jarige leeftijd een nummer 1 hit had met Mas que nada, samen met de Black Eyed Peas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oudste nummer 1-man was Louis Armstrong met 66 jaar en 10 maanden met "What A Wonderful World"/"Cabaret" in februari 1968.
Oudste nummer 1-vrouw was Cher met 52 jaar and 7 maanden met "Believe" (1999).
AWM
14 jaar geleden
De Beatles, met hun eerste hitnummer: Love me do.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben van mening dat dat bejaarde duo "Los Del Rio" die eer te beurt valt met hun wereldhit "Macarena".
Geen idee hoe oud ze precies zijn, maar in ieder geval oud.