Wat kan de oorzaak zijn van een brandend acculampje bij een Ford Focus cabrio?

Bij mijn Ford Focus cabrio gaat het acculampje branden na ongeveer 2 km rijden. Bij stationair draaien blijft het lampje uit. Ik heb het laten doormeten. De conclusie was dat bij stationair draaien de accu wel wordt opgeladen, maar zodra het lampje brandt niet meer. De dynamo is vernieuwd. Als ik ga rijden trekt de auto de accu leeg en dan stopt de auto. De accu is goed en recent vernieuwd. Wat kan de oorzaak zijn?

een maand geleden
in: Auto's
jc54
een maand geleden
Brandt het lampje als je de auto op contact zet (niet starten)?
Inekez1
een maand geleden
Terug naar die garage die de dynamo heeft vervangen. Daar is blijkbaar iets niet goed gegaan.

Geef als eerste antwoord